måndag 12 november 2007

Små röda ?

De här två figurerna tyckte jag var lite söta, att ge till er, en ruggig måndag kväll i november.
Tycker att de kan representera mycket bl a hur man kan känna sig när man har jobbat en hel helg, med mycket lyssnande, då får man så här stora öron, tyvärr är väl inte munnen lika liten.
Men de kan ju också inspirera till lite julpyssel, för visst är de söta , med jättefina band.
Det är nästan att det börjar klia i fingrarna t o m på mig, har bestämt mig för en julgran i VITT, silver och lite lite rött. Har lärt mig på olika bloggar att det finns mycket man kan göra själv , men skriv en kommentar om ni har några tips.
Figurerna (visst är det väl små möss, Åh nu kom jag genast och tänka på vårt sommarhus igen, jag hoppas verkligen att det inte har tagit sig in några möss där ) kommer i alla fall från Fridas gård.

5 kommentarer:

Magdalena Martin sa...

Hej Bitte!

Tack snälla för dina komplimanger, va glad jag blev!!! Det var ju lite jobb med att få till allt nytt :-D
Jättesöta små jul-möss, såna skulle man vilja ha!
många kramar
Magdalena :-D

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen söta!!!
Det nya i min gran i år blir strutar....i massor.....

Kramis!

Karin Krut sa...

Jag har turen att bo ihop med en man som också gillar soptippar och loppisar :) Han är aldrig bang på en tur dit man kan hitta gratis alternativt billiga saker :)
Mössen är jättefina och din blogg likaså, har tassat runt här en stund och kollat lite ;)
Ha en skön kväll
Kram Karin

Anonym sa...

Hej Bitte!
Tack snälla för de fantastiska, fullkomliga bilderna och beskrivningar...Dina ideer, kreativitet och engagemang visar vackerhet i olika inrednings momenten som kan hjälpa mig att ännu mer vidga ut min egen kreativitet och fantasifullhet kring de inredningarna hemma hos mig......
Tack gode Gud att du finns!
Jättesöta små jul-möss.....
Många kram
Jagoda

NICOLINAS BONING sa...

Vilka urgulliga möss...annars är "råttor" inte mina favoriter precis;-)
Man och barn här hemma påstår att det inte är råttor som katten kommer hem med utan små möss.
Jaja...det kan ju dom säga som inte har samma syn på saken:-)
Hälsn/Birgitta