tisdag 6 november 2007

Skyltar

Som ni har märkt älskar jag bokstäver och skyltar, tycker det är lite roligt.
Fastnade lite vid den här skylten i nätbutiken Linneas Hage.
Förstår inte riktigt budskapet eller är det fortfarande landet abstinensen som spökar.
Hur tolkar man den , ska man hänga ut den på kvällen för att inga oinbjudna gäster ska komma och knacka på, eller ska den hängas ut på morgonen, för i så fall skulle det ju stå Far & Barn sover, i alla fall hemma hos oss, kanske den är till för alla familjer med öronbarn , där mamma och barn har suttit uppe hela natten.
Nej nu går vi över till något helt annat. I går fick jag värsta nojan och sprang runt hit och dit och tyckte att allt var fel placerat, , som väl var jobbade mannen och sonen låste in sig på sitt rum.
Men det är roligt att springa runt med sakerna ibland.
Mitt i all hysteri tänkte jag en tanke som jag snart glömde, undrar hur många ljuslyktor vi har?
Sådana tankar måste man snabbt förtränga. Hur blir det annars med livet, inga mera ljuslyktor? Usch hemska tanke. De här lyktorna var väl söta också dom från Linneas Hage.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, härligt med ängeln och i ZINK och allt mmmmyyysss.Vilket sammanträffande. Jag kom just hem ifrån storstan, där jag stod och höll i en exakt likadan skylt..samma typsnitt på texten, samma färg, men det stod välkommen på den. Skulle passa i hallen...men snåljåpen slog till. Kan bero på att sonen ,som var med, tittar på väldigt dyra saker...som han bara måste ha i skidbacken..Såg även små skyltar där det stod No1. Fina. Köpte iallafall adventssiffror i zink till blockljusen...nu saknas bara mossiga krukor. MER JUL /Annika

Solsjö - Under en vind sa...

Ljuslyktor kan man väl aldrig få för många!!??? Den lilla skylten är jättesöt! Jag har en sån men på min står det bara "Välkommen"! Må gott, kram!

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken söt skylt!

Fin blogg du har. Hit kommer jag gärna igen & igen.

Kram Jes