måndag 19 november 2007

Rödrutiga gardiner



Tänk vad man kan ändra sig. Föregående år har jag mest satt upp juldekorationer och julgran för barnens skull, och nu kan jag nästan inte vänta . Det tror jag är alla bloggars förtjänst. Men det är roligt med alla tankar och förberedelser.
Men inte finns det tidsgräns för rödrutiga gardiner, rödrutigt får man sätta upp året runt eller hur ? Det var bra då sätter jag upp dem direkt.
På torsdag ska Prillan (min väninna som jag känt i hela livet) och jag ha pysselkväll, göra små hjärtan och stjärnor av trolldeg ,måla dem VITA och skriva söta saker på dem sedan ( om jag inte blir för kladdig kanske jag kan ta några kort av våra konstverk). Vi ska också göra smällkarameller (har samlat toapappersrullar i veckor för det kan man väl använda), små VITA strutar av tårtpapper och riktigt frossa i pyssel.
Vill också meddela alla anhöriga att letandet efter Drömhusets advetsljusstake är över, tack och lov. (först hittade jag bara en halv dvs vitt hjärta med två ljus, men vem har hört talas om en två armad advetsljustake, nej det kändes inte riktigt rätt , men den var söt , men nu har jag äntligen hittat en hel.)

5 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Vad kul med pysselkväll..! Det blir säkert en massa fint, och om du fotar är det kul att se det sedan :)
Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är ljusstaken i hjärteform fin!!! Jag har två stycken i vitt (köptes i ek, men målades omgående om...) Ikväll har övervåningen fått julgardiner på hallen och i barnens båda rum, där lyser nu adventsljusstakar och stjärnor...Nedervåningen får vänta till nästa vecka.....
Tack för komplimangen om kupan i hönsnät, du såg väl alla de andra bilderna från bloggträffen inne på nya bloggsidan med hoppas jag!
Ha en skön kväll! Kramis!

Anonym sa...

Oh så fin den är !! Var köpte du den ?

Ses i morn

Anonym sa...

Hallå, det låter mysigt att ha en pysselkväll, vi förväntar oss att få se ALLT ni tillverkar här på bloggen. Är det köket som ska få rödrutiga gardiner? BILDBEVIS på att de kommit upp? Jag har varit så sugen på rött och vitt ett tag nu,,,undrar om det är för att det är jultider snart..Man kanske inte är lika inspirerad av det framåt vårkanten??/Annika

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra