torsdag 6 december 2007

Vackert tårtfat

Ett sådant här vackert tårtfat tror jag ska göra . Man kan ju sätta lite värmeljus på också, det skulle bli fint. Är dålig på att göra kransar, tycker inte jag hinner dammsuga ens.
Men jag har faktiskt plockat lite mossa på landet. På landet har vi en riktig trollskog med mossa, man kan bara gå och lyfta stora bitar och lägga i korgen.
(säg inte att den är fridlyst nu och att man inte får plocka den i stora bitar. Då blir det väl som när vi hade fått in ett helt bålgetingsamhälle i vardagsrummet på landet, tror det blev rekord med 300 bålgetingar i en dammsugare. När jag senare berättade det för vår kompis som jobbar på Anticimex säger han -Men Bitte så får man inte göra , de är ju fridlysta !!!!! Ja eller hur sa jag, så ska jag aldrig mera göra ?????)
Hur kunde jag hamna bland bålgetingar när vi skulle prata om tårtfat ?
Bilden kommer från Zanz. Tänkte lägga in en bild av en bålgeting också, vet ni hur stora de är ?
Skulle tippa på 1 dm mellan vingspetsarna och 1 dm i gaddlängd (nästan ). Själv är jag bara 1.60 tänk er den fighten. 300 mot 1 men jag hade bra vapen. Hej så länge
Ps grattis till sonen NIKLAS som har namnsdag idag

6 kommentarer:

Skatan sa...

Fridlysta?! Nä, är det så?

Hm... : )

Skall jag ge en liten hint? Den sprider ljus. Ja, då vet du vad det är!

Trevlig kväll : )

Anonym sa...

Hehe, vad har du för stor dammsugare mamma!? Jag är ingen mästare på matematik, men 300 x 1 dm stora getingar är 300dm geting = 3000cm = 3meter bålgeting! Det är en massa bålgeting, heheh! Jag skulle vilja se dessa få plats i en dammsugare! ;P Nej, nu ska jag inte vara elak. Jag förstår i alla fall vad du menar, låter läskigt. Jag skulle velat se dig stå där, med dammsugar slangen i ena handen och senaste nummret av lantliv i den andra, uppe på en pall redo att förgöra den oinbjudne "fienden" ;)!

Bitte sa...

Ja ja vet att du är högskolestuderande men du såg dem aldrig
Ps lovar du ska få tömma dammsugaren nästa gång om du vågar Puss mamma

Anonym sa...

Hahah har du inte tömt den än!? =o Stämde min vison över hur attacken gick till ,överens med det verkliga angreppet???

Solsjö - Under en vind sa...

Hi hi...du är ju rolig!!! Ha en toppenhelg! Kram!

DRÖMHUSET sa...

Hi hi, vad rolig du är! En sååå stor geting skulle jag inte vilja träffa på, usch o fy!!!

Alltså är det sant, fridlysta, hade ingen aaaaning! Upps...

Ha en underbar helg och du, visst kan även vuxna ha Nissar (försöker försvara att jag som ska klassas som vuxen faktiskt köpte Nissen åt mig själv) ;-) :-D

Kram Sofie