lördag 1 december 2007

Första Advent (nästan)


Första advent, andra advent, tredje advent och sedan är det jul.
Ungarna lägger sina pannor i djupa veck. Vad ska de önska sig ? Ja , ibland kan man undra vad har dom kvar att önska sig.
Julen är iallafall barnens högtid tycker jag (plus den goda maten förstårs). Själv skulle jag helst åka till landet tända en brasa och en massa ljus och äta lite risgrynsgröt och skinksmörgås. Det skulle räcka för mig. Tycker nog att julen är lite (mycket) överdriven.
I våra mörka vinterfönster lyser nu alla fina adventsljusstakar och adventsstjärnor (men hjärtljusstakarna är ju finast eller hur Drömhuset)
(Oj oj oj vilket djupt inlägg) Och nu vill jag önska er alla en skön och trevlig första advent.

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Visst kan man räkna dagen som första advent...det är ju iallafall första december.....i har tänt första ljuset till kvällens mat! Butiker i Halmstad finns inte så många....jag brukar hitta lite här och lite där....Min favorit är dock blomsteraffären Nya amaryllis på Storgatan, där finns ibland riktigt fina godbitar! Må gott och ha en skön lördagskväll! kramar!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Rumour has it sa...

This is beautiful idea! Did you make it yourself? It changes a bit from the traditional round Advent-crown.

Skatan sa...

Hej! Vackert med krukorna! Hoppas du får en lugn och skön första advent : )

Vi ses!

Anonym sa...

Hej mor det som CresceNet sa är bara spam reklam ingen ide att försöka tyda det haha. grattis =) på första advent. Jag har för mig att det är någon som fyller år snart. spännande spännande.

Karin Krut sa...

Visst är det en härlig tid nu. Jag och Lasse var ute och gick idag och det blir lite jobbigt när man måste titta i alla fönster så man inte ser hur man går ;) Det blir en del snubblande :)
Ha en skön advent
Kram Karin