tisdag 16 oktober 2007

Mitt sovrum

Tråkigt bildformat igen
Idag tänkte jag visa er två bilder från mitt (vårt) eget sovrum.
Från början var sängen , stolarna och skänken bruna och min man var väldigt förtjust i det bruna. Sen började bloggandet , inspirationen började flöda. Jag hittade Spets och snor, och det VITA. Sakta började jag se att det mesta vi hade hemma var mörkt och tråkigt. Jag tycker bäst om att påbörja arbeten när min man ligger på soffan och sover. (gör era det också ibland).
Plötsigt stod jag där med penseln och färgburken i handen, och MÅLADE skänken.
Herre gud vad bra det blir tänkte jag , bäst jag börjar grunda sänggaveln också innan han vaknar , tänkte jag. Då finns det ju ingen återvändo. Sagt och gjort. PLÖTSLIGT hör jag steg ,
-Jaha målar du skänken nu säger min man i förbifarten när han går förbi. MÅLAR du sängen också ? Ja det blir ju mycket bättre, sänger han sedan. Jag kunde andas.( det var ju ialla fall försent.) Han är snäll min man.(när han sover) Skojar.

1 kommentar:

Anonym sa...

fina bilder.Behöver lite gardin tips vad hänger i dina fönster ? vore kul att se.Ha det bäst