måndag 29 oktober 2007

Helgen som varit

Oj oj oj vilken helg. Trodde att helger var till för att ta det lite lugnt , men det är klart det blir ju vad man gör det till . Eller hur ?
I fredags var vi ju som sagt i grannstaden, där fanns mycket fint må ni tro. Bland annat såg jag ljuslyktorna på bilden under fast en annan variant, den affären har så mycket vackert att man får stillestånd i hjärnan, iallafall blev det en lagerkrans där, till jul tänkte jag ,att hänga den i ett vackert band på en dörr.
Sedan hittade jag ett nytt databord till sonen ,tack och lov, innan det andra rasade. Ett väldigt snyggt i krom och svart, klart godkänt tyckte han (och fadern också) sedan blir det ju mycket annat på IKEA, ni vet . Söndagen blev mycket hektisk, vi hann avverka två födelsedagskalas,
plus att gå på konsert på kvällen. tror det är rekord.
Bilden ovan är från Sköna Hem och tänkt som lite uppstart på julpysslet, (eller är det för tidigt)
om ni har några roliga idéer kan ni väl dela med er. Bilden i bakgrunden är jag lite kär i.
Hoppas att ni har haft en inspirerande och skön helg.
Passar på och skickar en hälsning till Halland .
Kram på er !!

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Det var ju raka motsatsen till min hemmahelg!!! Det är rolgit att uppleva både ock!! Tar åt mig av Hallandshälsningen jag också!! *hi hi*....
Må gott, kram!

Spets och snor sa...

För tidigt? Känns som man har tänkt på jul länge fast det bara är oktober... en skada man har denna inredning...

Karna sa...

I går kom jeg hjem med to poser med ny julepynt, gleder meg veldig, og klarer ikke å gå forbi fin julepynt....er ikke så lenge til, så vi må jo planlegge!

Skal jeg si hvor jeg fant det blå stoffet med hvite stjerner og det hvite med blå....I Stockhom....tjhiii...var så fornøyd da jeg fant det, og endelig fant jeg det!!! Kjøpte det i fjor da jeg var i Stocholm...

Anonym sa...

Hej, vännen. Nej inte är det för tidigt. Om bara en månad är det ju december!!!Mysigt. Ser fram emot massor av vackra bilder att njuta avhos dig . Men gärna mycket inspiration till dekoration/inredning inför advent först./Annika

Anonym sa...

BrittMarie, BrittMarie !! vad kul det är att läsa om dina inköp ( som är ett måste):)Jag kan känna lite inspiration när jag ser alla dina fina bilder men jag kommer inte längre än så :(tyvärr, Så jag fortsätter att titta nästan varje dag. Vi ses på jobbet. :)
Hilleberg