onsdag 17 oktober 2007

Gardin problem

Anonym ville att vi skulle prata om gardiner. Själv tycker jag nog bäst om inga gardiner alls om man har vackra fönster. Om man som jag har tråkiga fönster, är man ju tvungen att ha det och i så fall väljer jag , aldrig panellängder utan vanliga längder med kanske fastsydda band att hänga dom i. Kanske en fuskrullgardin, detta är ett tyg i fönstrets bredd ( t e x ett skirt och vackert tyg med monogram bokstäver), lagom långt för att rulla det på en pappersrulle, eller vika det med hårdpapp i mellan. Sy två band i lagom längd som håller upp rullgardinen i lagom längd. På landet har jag enbart sådana, de är praktiska, eftersom man kan ta bort banden och verkligen få ett solskydd för morgonsolen om man vill ha det.
Jag ha valt dessa rullgardiner hemma fast med längder också.
PS har en sådan bild i inlägget om badrummet

Inga kommentarer: