onsdag 2 januari 2008

Nu är det över

Jaha , det var det, jul och nyår förbi. Det känns lite tomt , lite inspirationslöst. Har ingen vidare
lust med någonting (oj oj oj varning !!) Sitter och bläddrar lite slött i Drömhem, ibland tänker jag , fy sjutton vilka färger och mönster de kan sätta ihop (de som tycker att dom kan färg och form). Jag skulle aldrig släppa dem över tröskeln.

Tänk vad man kan fastna för detaljer.Satt och bläddrade på tv`n härom kvällen, och fastnade för ett program som hette Det okända, lite spännande om spöken och sådant. Mest kollade jag för att lägenheten som var med på inslaget var så himla snyggt inredd , mycket VITT och lite svarta detaljer, den var ren. Men saken var den att den enda färgade detaljen i lägenheten var en äpplegrön DISKTRASA, som hängde i diskhon, och så snyggt det var allt det VITA, lite svarta och sedan en äpplegrön detalj. Då satt jag plötsligt och undrade om den var medvetet äpplegrön eller om det var en slump. Programmet varken hörde jag eller såg, allt jag uppmärksammade var hur snygga färgerna var tillsammans. Ja ni det är olika saker man ser. (undrar förresten om de hade "besökare" i lägenheten, om någon mer såg programmet kan ni skriva en kommentar hur det gick för kvinnan med den äpplegröna disktrasan)
Kram så länge Bitte

5 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Jag har sett det programmet en gång o fastnat i det, men detta med äppelgröna disktrasan såg jag inte.
Åh vad det ser gott ut med lite varm choklad :)
Kram
Mia

Laila sa...

Godt nytt år! Håper aløle dine ønsker og drømmer for 2008 går i oppfyllelse!

A Seaside House sa...

Godt nyttår:) Mange koselige bilder her, en stund siden jeg har vært innom...

Anonym sa...

Äppelgrönt tänk att Du gillar det
men visst finns det lite vår i den
färgen.Tack för husen jag har köpt
två nya på Bauhaus kunde inte låta
bli,lite kul att det kommer till mig även visuellt Tänk vad vi systrar vet....... Prillan

Anonym sa...

Hej, har verkligen Bauhaus så fina zinkhus????? Då är det dax att åka dit. Nu vill jag ha något nytt och fint att plocka fram när julen ska bort.(vårgrön disktrasa får vänta tills allt annat har blivit vitt)/Annika