söndag 6 januari 2008

Äntligen vardag

( Det här inlägget är skrivet med osynlig skrift endast mammor kan läsa det här .)
Äntligen börjar skolan och vardagen kommer tillbaka. Lägenheten känns som campingläger, dammigt , hundhårigt och allmänt ostädat , eftersom det endast är jullov för tonåringarna.
Hur kan de vända på dygnet som de gör, när min väckar klocka ringer 04.30, hörs det misstänksamma dataavstängningsljud från 15 åringens rum, gäspande kommer han ut och säger -hmm vaknade precis. Ja eller hur säger jag. När klockan börjar närma sig 14 kommer han ut igen inlindad som en kåldolme i sitt påslakan , nej nästa skollov blir det timer på internet, med avstängning 22, det tycker jag är lagom, vi får väl se vad han tycker.
Jag älskar också storhelger och skollov men i alla fall........................så hörs vi snart /Bitte
(Bilden kommer från Hagahem)

8 kommentarer:

Änglahem sa...

Visst ska det bli skönt när skolan börjar!!! Med två tjattriga töser på 6 & 9, så är mina öron överhettade vid det här laget. Blir lite för mycket, speciellt med tanke på att vädret inte varit något vidare, så dom har ju inte varit ute allt för mycket.

Må så gott
Kram
Ulrika

Solsjö - Under en vind sa...

Ha ha....jag förstår precis hur du menar!! Jag har inga tonåringar hemma....men barn som behöver tillbaka till vardagen med kompisar och andra bestyr! (och en man som behöver jobba som vanligt....) Kram!

Anonym sa...

Det är som om jag skulle skrivit det själv :) Det är precis så där det ÄR. Dessutom börjar sonen ( som fyllde 18 igår ) med en STUDIEDAG !!!! Allstå ytterliggare en dag eller rättare sagt natt.

Ses i morn Kram

Anonym sa...

Vilken läcker sida man bara älskar den och vad läckert med varm choklad jag var bara tvungen att smaka, Gud vad kul att Du finns....
ses snart PRILLAN

Karin Krut sa...

Jag håller med dig :) Vi brukar ha stängt datorn i alla fall 23 på loven. Annars runt 22 vardagar och det funkar än så länge ;) min är ju bara 14 än.
Sopstolen har jag kvar, den är vitmålad och väntar troget på lite klädsel och med fördel en snajdig häftapparajt som kan trycka fast det ;) Den ska jag nog få vilket år som helst...
Kram Karin

Karin Krut sa...

ps vad är hagahem

Eleonora sa...

Ljuva tonårstid! Härligt med mammor som orkar stå ut alla tokerier. Man vinner på det - men en gnutta disciplin får det väl kanske vara i allafall. Ha en bra dag. Kram

Anonym sa...

Hej, ja det kanske är skönt med vardag på vissa sätt...Är bloggen färdigomvandlad nu eller fortfarande under konstruktion? Ha en bra dag.